2831077616
Τρίτη 12 - 2 μμ, Τετάρτη 12 - 2 μμ
-
Η Ελένη Βασιλάκη είναι καθηγήτρια Γνωστικής Ψυχολογίας στην Εκπαίδευση και Αντιπρόεδρος του ΠΤΔΕ. Σπούδασε στη Ζωσιμαία Παιδαγωγική Ακαδημία Ιωαννίνων, στα Department of Psychology at the University Dundee, στα Department of Psychology and Department of Education at the University of Edinburgh in Scotland. Έχει διατελέσει πρόεδρος τμήματος (2013-17), διευθύντρια μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών ΠΤΔΕ και υπεύθυνη αναμόρφωσης του (2013-2015), τακτικό μέλος της Επιτροπής Ερευνητικής Δεοντολογίας του ΠΚ (2012–2018), Διευθύντρια Τομέα Παιδαγωγικής Ψυχολογίας & Μεθοδολογίας της Έρευνας (2018 -2019; 2020–2021; 2021–2022 ), Διευθύντρια Εργαστηρίου Ψυχολογίας & Ειδικής Αγωγής (ΕΨΕΑ, 2018 -2019), Μέλος Ομάδας Συντονισμού Πιστοποίησης του Προγράμματος Σπουδών ΠΤΔΕ (2019–2020). Το ερευνητικό της έργο έχει δημοσιευτεί σε διεθνή και ελληνικά επιστημονικά περιοδικά ή συλλογικούς τόμους και έχει παρουσιαστεί σε πλήθος συνεδρίων. Έχει υπάρξει επιστημονική υπεύθυνη σε διάφορα ερευνητικά προγράμματα και τώρα συντονίζει το χρηματοδοτούμενο πρόγραμμα «School Events, Cognitive and Affective Parameters in Children with Learning Disabilities (LD): Exploration of an Integrated Cognitive Model of Emotional Development». Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στην αλληλεπίδραση των γνωστικών διεργασιών και συγκινήσεων, στη λειτουργία της εργαζόμενης μνήμης, της μακρόχρονης μνήμης, το άγχος, στη προσαρμογή και στάθμιση ψυχομετρικών εργαλείων, στην ανάπτυξη μεταγνωστικών δεξιότητων.
-
Εξάμηνο/Ακ. Έτος Προπτυχιακά Μαθήματα Εαρινό 2023-2024 • Εγκέφαλος, Μάθηση και Συμπεριφορά
• Μνήμη:Δομή,Διεργασίες και Διαταραχές της
• Γνωστικές Διεργασίες, Συγκινήσεις και Νοητκή Υγεία
• Γνωστική Ψυχολογία (Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μαθηματικού Τμήματος, ΠΚ) -
Διεθνή επιστημονικά περιοδικά / συνέδρια1. Vasilaki, E., Anastasakis, M. (2023 under review). Prospective primary teachers’ coping strategies with stressful life events in mathematics. J. Mathematics Education Research Journal. 2. Anastasakis, M., Vasilaki, E (2023). Pedagogical Awareness in Primary Schools: The Role of Teachers in Creating Stressful Events and their Impact on Future Primary Teachers’ Development. International Journal of Research and Review DOI: https://doi.org/10.52403/ijrr.20230632 3. Anastasakis, M., Vasilaki, E (2023). An Exploratory Study on Primary Teachers’ Pedagogical Content Knowledge and Its Relationship with Students’ Coping Strategies. International Journal of Research and Review. 4. Vasilaki, E., Anastasakis, M. (2023). A Qualitative Multiple Case Study of an Integrated Cognitive Model of Emotion Development. Journal of Educational and Human Development 5. Gaki, I., Vasilaki, E., & Spantidakis, I. (2023). Anxiety and the Production of Writing. In D. Katsarou (Ed.), Developmental Language Disorders in Childhood and Adolescence (pp. 298-305). IGI Global. https://doi.org/10.4018/979-8-3693-0644-4.ch0221. Vasilaki, E., Anastasakis, M. (2023 under review). Prospective primary teachers’ coping strategies with stressful life events in mathematics. J. Mathematics Education Research Journal.Ελληνικά επιστημονικά περιοδικά / συνέδριαΤίτλος Δημοσίευσης-National1. Αναστασάκης, Μ., Βασιλάκη, Ε. (2023). Εργαλεία, Όργανα, Πόροι και Τεχνουργήματα. Περ. Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών. 2. Μαυρογιάννη, Α., Βασιλάκη, Ε., Σπαντιδάκης, Ι. & Γιαχνάκης, Ε. (2023). Στάθμιση και ψυχομετρική αξιολόγηση της αναθεωρημένης κλίμακας Μεταγνωσιακής Ενημερότητας Στρατηγικών Ανάγνωσης MARSI-2fR. Περ. Θέματα Επιστημών Αγωγής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. 3. Μαυρογιάννη, Α., Βασιλάκη,, Ε., Γιαχνάκης, Ε. (2021). Κατασκευή και ψυχομετρικός έλεγχος της κλίμακας διερεύνησης της στάσης των μαθητών απέναντι στην Ιστορία. Προσχολική & Σχολική Εκπαίδευση, 9(2). https://doi.org/10.12681/ppej.25991 (ΑΠΕΛΛΑ 4. Βίβλιαρη Ευ., Βασιλάκη, Ε., Σπαντιδάκης, Ι. (2023). Γνωστικά χαρακτηριστικά της κατάθλιψης στη σχολική ηλικία και προγράμματα παρέμβασης. Περ. Επιστήμες Αγωγής, 2023, τεύχος 1. 5. Μαυρογιάννη, Α., Βασιλάκη, Ε., Σπαντιδάκης, Ι. (2023). Οι Παιδαγωγικοί Πράκτορες ως βοηθοί Φθίνουσας Καθοδήγησης για την Ανάπτυξη Μεταγνωσιακών Στρατηγικών. Περ. Διάλογοι! Θεωρία και Πράξη στις Επιστήμες Αγωγής. Τμήμα Προσχολικής Αγωγής, ΑΠΘ.Συγγράμματα / Συλλογικοί τόμοιEysenck, M. (2010). (Επιστ. Επιμ. Ε. Βασιλάκη). Βασικές Αρχές Γνωστικής Ψυχολογίας (Fundamentals of Cognition). Εκδ. Gutenberg ISBN 978-960 – 01-1332-7 (28 κεφάλαια, σελ. 506) Power, M. & Dalgleish, T. (2020) (Επιστ. Επιμ. Ε. Βασιλάκη). Γνωστικές Διεργασίες και Συγκινήσεις. Από τη Κανονικότητα στη Διαταραχή. (σελ. 651) GUTENBERG Eysenck, M., Brysbaert, M. (2022) (Επιστ. Επιμ. Ε. Βασιλάκη & Ε. Λυπουρλή). Βασικές Αρχές Γνωστικής Ψυχολογίας. (σελ. 519) GUTENBERG (ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ) Schacter, D., Gilbert, D., Nock, Math. Ψυχολογία (2023) Κεφάλαιο 4: Sensation and Perception και Γλωσσάρι κεφαλαίου (Επιστ. Επιμ. Ε. Βασιλάκη) 6η έκδοση, σελ.55 GUTENBERG Βασιλάκη, Ε. (2024). Η Γνωστική Διάσταση του Άγχους: Μοντέλα, Θεωρίες και Ερευνητικά Δεδομένα Εκδ. Gutenberg ISBN 978-960-01-1422-5
-
Θέση στο έργο Τίτλος Έργου